Nor-Fishing, Trondheim & online 23-26. August 2022

Nor-Fishing, Trondheim & online 23-26. August 2022

Nor-Fishing er fiskerinæringens største og viktigste møteplass. Messen arrangeres annethvert år – og når begivenheten går av stabelen i 2022, vil det være fire år siden forrige ordinære Nor-Fishing-messe ble avholdt. Vi gleder oss stort til å endelig treffes – her får du en smakebit på hva som er nytt, og hvordan messen blir!

Forrige gang Nor-Fishing ble arrangert slik vi kjenner messen i Trondheim Spektrum, var lokalene under ombygging. Det er nå fire år siden. I 2020 ble messen for første gang i historien heldigital, og det nye messekonseptet som har vært i emningen i flere år fikk en pangstart.

Nor-Fishing anno 2018 og 2020 ble gjennomført med stor suksess – likevel må vi tilbake til 2016 for å ta et tilbakeblikk på forrige messe som ble arrangert uten logistiske overraskelser.

Det er derfor med stor glede at vi inviterer næringen til Nor-Fishing slik vi kjenner messen – med en ny vri som gir oss enda flere plattformer å treffes på.

Hybrid messe

Nor-Fishing 2022 arrangeres for første gang som en hybrid messe. Det betyr at vi i tillegg til den tradisjonelle møteplassen i Trondheim, får en digital møteplass – en digital messeplattform.

Plattformen er allerede testet ut på søstermessen Aqua Nor, med stor suksess. For å gi en pekepinn på hva du kan forvente av Nor-Fishing Digital, presenteres noen nøkkeltall fra plattformen Aqua Nor Digital:

Den digitale plattformen er et unikt supplement til de fysiske messedagene, som hele bransjen kan benytte som møtested både før og etter at messen i Trondheim er avsluttet. I etterkant av søstermessen Aqua Nor, har det digitale tilskuddet vært et nav for flere dialoger.

Aqua Nor Digital er nå åpen for alle, og du kan registrere deg gratis for å se hvordan havbruksnæringa har brukt de digitale tjenestene i år. Nor-Fishing Digital holdes på samme plattform – gjør deg gjerne kjent allerede nå.

Dette blir nytt i 2022

I tillegg til at neste års messe vil gi flere muligheter for å treffes, og flere kanaler for utstillerne å være synlige i, har vi videreutviklet flere av «godbitene» som gjør den fysiske messen til et sosialt knutepunkt.

Bredt mattilbud

Siden de to forrige, ordinære Nor-Fishing-messene har mattilbudet under messedagene i Trondheim utviklet seg veldig. Med et bredt spekter av kvalitetsbevisste restauranter, finner du noe for enhver smak på messen – uansett om du foretrekker rustikk gatemat eller fine dining.

Uformelle, festlige arrangementer

Den tradisjonelle festmiddagen vil avholdes på Clarion Brattøra til neste år. Det dobler kapasiteten, slik at det vil være 400 i stedet for 200 plasser til neste år.

I tillegg samarbeider Stiftelsen Nor-Fishing med byens hoteller om å arrangere uformelle møteplasser på ettermiddagene. Nye arrangementer til neste år er After Fish – en uformell møteplass etter at dørene til Spektrum er stengt, og Night Fish – en uformell fest med middag og underholdning.

Nye Trondheim Spektrum

Trondheim Spektrum har gjennomgått en stor utbygging. Til neste år får Nor-Fishing-farere for første gang oppleve den splitter nye A-hallen, som er Norges største innendørs arena. A-hallen gir oss 4800 ekstra kvadratmeter – Nor-Fishing 2022 blir med andre ord den største hittil.

Messeapp

I 2022 lanserer vi også en egen messeapp for første gang på Nor-Fishing. Med appen har du tilgang til alt det praktiske du trenger under messen – rett i lomma.

Ny epoke med større eksponering

Den fysiske møteplassen har en sterk tradisjon i fiskerinæringa. Å treffe andre med interesse for innovasjon, stolthet for yrket og lidenskap for den viktige funksjonen bransjen har, er en av de sterkeste grunnene til at så mange flokker til Trondheim når det er messe. Derfor er vi svært stolte over å arrangere neste års messe med flere, og bedre tilbud til både besøkende og utstillere.

Samtidig er verden liten og digital, og digitaliseringen får sitt fotfeste i tradisjonelle næringer. Messen har alltid vært et knutepunkt for innovasjon – og messen i seg selv må også videreutvikles i takt med de innovative og digitale løsningene som finnes.

Derfor ser vi veldig frem til å tilby Nor-Fishing-deltagere den digitale plattformen, og godene utstillerne får av vår økte tilstedeværelse på sosiale medier.

Under søstermessen Aqua Nor har vi jobbet målrettet med sosiale kanaler. Det har ført til at vi når ut til langt flere enn tidligere, med over 280 000 eksponeringer i forbindelse med messen, og 16 000 besøkende. Vi har hatt over en dobling av trafikken fra sosiale medier som betyr økt synlighet og eksponering for messens utstillere.

Publisert av Primatec